Terug

Gezonde Kidsmarketing (iresearch, HAS en WUR)

Details
Datum ondertekening 08-11-2017
Actief Ja
Thema Gezonde Leefstijl
Organisaties Wageningen UniversityHAS Hogeschooliresearch 

Wij, iresearch, HAS Hogeschool en Wageningen University & Research, zullen de impact van Alles is Gezondheid verbreden en verdiepen door ons in te zetten voor de kanteling van ongezonde naar gezonde kidsmarketing.

Wij zetten ons in voor de kanteling van ongezonde naar gezonde kidsmarketing. Dit doen we door bewustwording te creëren rondom gezonde kidsmarketing, mensen hiervoor te inspireren en partijen aan te sporen tot acties die leiden tot gezonde kidsmarketing. Dit doen we onder vermelding van #GezondeKidsmarketing.

Onze activiteiten

  • Organiseren Innovatie Lab in Nijmegen
    iresearch organiseert in Nijmegen een Innovatie Lab / bijeenkomst Gezonde Kidsmarketing. Hiervoor worden private en publieke partijen opgeroepen om vraagstukken rondom gezonde kidsmarketing in te dienen. Teams van studenten van verschillende opleidingen gaan hiermee aan de slag tijdens de bijeenkomst en bedenken met hun frisse blik een oplossing/idee voor een vraagstuk. De partij die het vraagstuk heeft ingediend kiest een idee en gaat deze verder door ontwikkelen zodat er daadwerkelijk wordt bijgedragen aan de kanteling van ongezonde naar gezonde kidsmarketing.
  • Samenwerking met ‘Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen’
    Voor de Nijmeegse Inovatie Lab / bijeenkomst werkt iresearch samen met ‘Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen’.
  • Vier andere lokale Innovatie Labs en successen delen
    iresearch kijkt op welke andere plekken ze nog meer een lokale Innovatie Lab / cooker bijeenkomst gezonde kidsmarketing kan organiseren. iresearch streeft naar nog 4 andere lokale bijeenkomsten. De lokale successen worden tijdens een landelijke bijeenkomst gedeeld.
  • Bewustwording bij studenten creëren
    HAS Hogeschool leidt studenten op in de sector agro, food en leefomgeving en beslaat daarmee de gehele voedselketen. Het lectoraat Voeding en gezondheid stimuleert studenten om de gezondheid van de consument als zijn/haar verantwoordelijkheid te zien. Hiervoor worden o.a. gastcolleges gegeven, podia georganiseerd, projecten uitgezet en de blog HAS Voedseldialoog geschreven. Tijdens deze activiteiten wordt gezonde kidsmarketing onder de aandacht gebracht en bewustwording bij de studenten gecreëerd.
  • Monitoring van communicatie in veranderprocessen
    Wageningen University & Research (WUR) monitort en onderzoekt de rol van communicatie in complexe veranderprocessen waarbij samenwerking tussen verschillende stakeholders in bovenstaande initiatieven een voorbeeld is. De WUR adviseert en evalueert dialoog technieken om de visies en acties van verschillende stakeholders bij elkaar te brengen.

Ook pledgepartner worden?

Neem een kijkje op Doe mee of bel ons voor een afspraak via 085 4853216.