Terug

Yogastudio Zeeland

12 december 2018

Wij onderschrijven een brede aanpak om met elkaar van Zeeland een gezonde regio te maken

Yogastudio Zeeland verzorgt yoga en mindfulness voor groepen, bedrijven en particulieren. Wij doen dat op bedrijfslocaties, in de natuur en in onze studio. Bij gezondheid en vitaliteit denkt men aan beweging en voeding, maar er is ook een toenemende behoefte aan (mentale) ontspanning. Op tijd herstellen is essentieel voor vitaliteit. Vaak is men zich daar pas van bewust als er al klachten zijn.

Werkstress is de oorzaak van 36% van alle ziekteverzuim. We belasten vandaag de dag steeds meer ons brein en hebben daardoor ook juist mentale ontspanning nodig. Wij willen met onze Office Yogasessies vooreerst (lichaams)bewustwording teweeg brengen en daarnaast ook ontspanning en souplesse. Wij beogen een bijdrage te leveren aan het creëren van meer (lichaams)bewustwording, ontspanning, beweging en zingeving. De ervaring heeft geleerd dat meer bewust leven de gezondheid ten goede komt.

Onze activiteiten

  • Het verzorgen van Office Yoga voor bedrijven op locatie
  • Workshops in onze studio
  • Het verzorgen van Yoga en Mindfulness in de natuur
  • Privésessies Yoga en Mindfulness
  • Groepslessen in onze studio en op locatie

Het is onze ambitie om een waardevolle bijdrage te leveren op het gebied van bewustwording en gezonde ontspanning t.b.v. de gezondheid van inwoners en gasten van Zeeland.

Wij zullen de opgedane kennis en ervaring delen met andere regio’s en netwerken in Nederland, met als doel het gedachtegoed en de best practices ten dienste te stellen van andere partijen met een gelijke doelstelling en ambitie.

Terug

Coca-Cola

Ja, wij dragen bij aan een vitaler Nederland door in 2020 het aantal calorieën gemiddeld 10% te verminderen

Ons doel is in 2020 gemiddeld 10 procent minder calorieën ten opzichte van het basisjaar 2012 in onze producten (van de gewogen gemiddelde hoeveelheid calorieën per 100 ml), conform de afspraken uit het Akkoord Verbetering Productsamenstelling.

Als marktleider in Nederland streeft Coca-Cola naar productinnovaties om verdergaande caloriereductie te realiseren. Hiermee willen wij richting onze partners van de Nederlandse vereniging van Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) en retailers een voortrekkersrol spelen. Naast ons assortiment van caloriearme en calorievrije dranken, bieden we onze producten in verschillende verpakkingsformaten aan waarin keuze het uitgangspunt vormt.

Onze activiteiten

  • In 2020 gemiddeld 10% minder calorieën in producten
    Ons doel is in 2020 gemiddeld 10 procent minder calorieën ten opzichte van het basisjaar 2012 in onze producten (van de gewogen gemiddelde hoeveelheid calorieën per 100 ml), conform de afspraken uit het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Hiermee willen wij richting onze partners van de Nederlandse vereniging van Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) en retailers een voortrekkersrol spelen. Naast ons assortiment van caloriearme en calorievrije dranken, bieden we onze producten in verschillende verpakkingsformaten aan waarin keuze het uitgangspunt vormt.
  • Caloriearme en calorievrije producten laten kiezen
    Coca-Cola stimuleert een gebalanceerde leefstijl door de innovatiekracht en marketing te richten op de ontwikkeling van en keuze voor calorievrije of caloriearme producten
  • Transparante informatie over samenstelling producten en voldoende keuze
    Coca-Cola geeft duidelijke en transparante informatie over de samenstelling van de producten op de verpakking en zorgt dat er voldoende keuze is in assortiment en verpakkingsgrootte om voor een gebalanceerde leefstijl te kiezen.
  • 40.000 jongeren helpen met een gezonde ontwikkeling
    Coca-Cola heeft de ambitie om, via gerichte partnership met het Jeugdsportfonds, 40.000 jongeren een gezonde leeftstijl te laten ontwikkelen in 2016, door kansen te creëren voor persoonlijke ontwikkeling, talentverkenning en het stimuleren van lichaamsbeweging
  • 300 middelbare scholen en 100.000 jongeren stimuleren om meer te bewegen
    Coca-Cola heeft als ambitie om samen met NOC*NSF – Olympic Moves jaarlijks 300 middelbare scholen en meer dan 100.000 jongeren te bereiken om een gezonde ontwikkeling te creëren voor persoonlijke ontwikkeling, talentverkenning en het stimuleren van lichaamsbeweging
  • Stimuleren van sporten met mensen met verstandelijke beperking
    Coca-Cola wil samen met Special Olympics sporten door mensen met een verstandelijke beperking stimuleren en ondersteunen
  • 400 scholen mee laten doen aan zaalvoetbalcompetitie
    Coca-Cola heeft samen met KNVB de ambitie om 400 deelnemende scholen in 2018 mee te laten doen aan zaalvoetbalcompetitie
  • Jongeren op sociaal, sportief en economisch gebied ondersteunen
    Coca-Cola heeft als ambitie om samen met Excelsior Rotterdam en hun maatschappelijke stichting Excelsior4All de ontwikkeling van jongeren op sociaal, sportief en economisch gebied ondersteunen.
Terug

Monkey Moves

Wij zetten ons in voor een vitaler Nederland door de motorische basis bij kinderen te verbreden.

Door het aanbieden van Multisport lessen voor kinderen van 1,5–12 jaar verbreedt Monkey Moves de motorische basis van kinderen. Uit onderzoek blijkt dat kinderen met een brede motorische basis zich eerder blootstellen aan fysieke activiteiten waardoor zij meer bewegen. Ook topsporters hebben baat bij een brede basis er is bewezen dat zij een langere carrière met minder blessures hebben. Een belangrijk onderdeel van Monkey Moves is klimmen en klauteren incl. vallen en opstaan. Nederlandse kinderen vallen niet vaker dan vroeger, maar de ernst van deze valpartijen nemen toe.

Onze activiteiten

  • 20.000 kinderen leren vallen
    Monkey Moves wil in 5 jaar 20.000 kinderen bereiken door lessen aan te bieden via kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang, basisscholen en particuliere lessen
  • Een leven lang gezond bewegen
    Monkey Moves zoekt samenwerking met organisaties en kennisinstellingen die  geloven in het creëren van impact en willen werken aan een gezondere generatie Nederlanders die een leven lang gezond bewegen.

Terug

De Vitale Revolutie

De Vitale Revolutie wil in Zeeland een beweging op gang brengen: de Vitale Revolutie.

De ambitie van De Vitale Revolutie is namelijk om van Zeeland een regio te maken waar mensen lang leven, zich vitaal voelen en waar iedereen meedoet. Vitale Zeeuwen zijn minder vaak ziek, zitten beter in hun vel, zijn productiever en sociaal actiever.

Met een omgevingsgerichte aanpak wil De Vitale Revolutie Zeeuwen verleiden de gemakkelijke gezonde keuze te maken. De Vitale Revolutie hanteert daarbij de 5 levensdomeinen die allen bijdragen aan meer gezondheid en welzijn. Via netwerkvorming en inzet van zorginstellingen, onderwijs, ondernemers en overheid (ZOOO’s) probeert De Vitale Revolutie de omgeving van de Zeeuwen te veranderen.

Onze activiteiten

  • Aanjager tot meer gezondheid en vitaliteit
    Het programmabureau van De Vitale Revolutie jaagt aan, verbindt, ondersteunt, faciliteert en inspireert de ZOOO’s en Zeeuwse burgers om met gezondheid en vitaliteit aan de slag te gaan. Op basis van
    de uitkomsten van de ouderen en volwassenenmonitor van GGD Zeeland wordt in juni 2017 de stand van zaken op de 5 levensdomeinen in Zeeland en de individuele problematiek per gemeente voor de komende 2 jaar bepaald.
  • Inzicht in gezondheid en vitaliteit van inwoners Zeeland op 5 levensdomeinen
    Het programmabureau van De Vitale Revolutie ondersteunt partners die aansluiten. Deze partners zullen binnen een van de O’s de projecten van De Vitale Revolutie gaan initiëren. Tevens verzorgt dit programmabureau de nul- en eindmeting van het project. Met de data van alle projecten wordt zo inzicht verkregen in de gezondheid en vitaliteit van Zeeuwen op de 5 levensdomeinen.
  • Verbetering op 5 Zeeuwse levensdomeinen
    De Vitale Revolutie wil na 2 jaar verbetering op de 5 Zeeuwse levensdomeinen hebben bereikt. Op dit moment voelt 20% van de Zeeuwse volwassen zich psychisch niet gezond, 11% ervaart veel stress op het werk, 50% van de volwassenen ervaart weinig sociale samenhang in de buurt en voelt zich eenzaam, 50% heeft ernstig overgewicht (16-64 jaar), 50% beweegt onvoldoende, 30% is bingedrinker.
  • Bevorderen onderlinge samenwerking
    De Vitale Revolutie wil na twee jaar hebben bereikt dat iedere partner in deze twee jaar minimaal 1 DVR-project uitvoert, met de focus op minimaal 2 levensdomeinen en in samenwerking met een andere partner uit het netwerk.
  • Implementatie gedachtengoed Vitale Revolutie
    De Vitale Revolutie wil na twee jaar hebben bereikt dat 70% van de aangesloten partners het gedachtengoed van De Vitale Revolutie in de organisatie breed heeft ingevoerd.
  • 30% van Zeeuwse werkgevers partner Vitale Revolutie
    De Vitale Revolutie wil na twee jaar hebben bereikt dat 30% van de Zeeuwse werkgevers (en daarmee de medewerkers) partner is van de De Vitale Revolutie.
  • Verbetering score op balans 5 levensdomeinen met 30%
    De Vitale Revolutie wil na twee jaar hebben bereikt dat de score op de balans op de 5 levensdomeinen (en daarmee de vitaliteit) van mensen en organisaties die deelnemen aan de projecten van De Vitale Revolutie met 30% procent is verbeterd.
Kan component niet renderen
Terug

Johnny Joker

Wij dragen bij aan een gezonder Nederland door kinderen te helpen met het maken van gezonde keuzes.

Johnny Joker focust op gedragsvorming bij kinderen. De ‘entertainment education’ aanpak helpt kinderen (zich)zelf te ontdekken en stimuleert ze hun eigen gezonde keuzes te maken op het gebied van hun lichaam, persoonlijkheid, emoties en sociale interactie. Johnny Joker is de verbindende schakel in de krachtige driehoek van kind, ouders en professionals uit de zorg en het onderwijs.

Onze activiteiten

  • Het poetsgedrag van kinderen verbeteren
    Johnny Joker zet zich in om het poetsgedrag van kinderen te verbeteren, met een interventie waar kind, ouders en mondzorgprofessionals bij betrokken zijn, en door vierhonderd boekjes over tandenpoetsen ter beschikking te stellen aan tandarts- en mondhygiënistenpraktijken.
  • Studie naar het effect van Johnny Joker-boekjes op de attitude van kinderen ten opzichte van gezond gedrag
    Johnny Joker start in samenwerking met de Radboud Universiteit in 2015 een studie naar het effect van voorlezen van Johnny Joker boekjes op de attitude van kinderen ten opzichte van gezond gedrag.
  • Mogelijkheden verkennen voor verdere samenwerking met organisaties in de kinderopvang en het onderwijs
    Johnny Joker verkent mogelijkheden voor verdere samenwerking met organisaties in de kinderopvang en het onderwijs.